tirsdag den 26. oktober 2010

Halsedisse herre

Den er strikket i Hjertegarn Vital superwask ren ny uld
22m - 27 p. =10 cm. p. 3 1/2 - 4, 50 gr.= ca 115 m.
Forbrug 186 gr.
Opskriften har jeg fundet i håndarbejdsbladet "i tråd med tiden" nr. 4 august 2010

Jeg har strikket den på p.4 og er blevet godt tilfreds med resultatet.
Dejligt den kan gå i vaskemskinen sammen med andet strik.

Er spændt på at se hvordan den er efter et års brug, om det stadig er lige pænt garnet, har aldrig strikke noget af det før




Så blev jeg færdig med halsedissen







Nu kan den få lov at hvile, til jeg gider at trævle op og reducere med en omgang 3 rækker inde.

Måske trævler jeg den helt op...synes den er lidt voldsom at have på inden under en arbejdsjakke.




Jeg er kommet så langt at jeg skal til at maske af....
der er kun 4 m garn tilbage, for po... da ozze.
der er 297 masker og jeg kom kun 1/4 del hen med de 4 meter.




Halsedisse


Søndag den 24.10. begyndte jeg på en halsedisse i voksen størrelse.
Den er strikke i Hjertegarn Vital Superwash på pind 4

Ingen kommentarer: