torsdag den 18. november 2010

Prinsesvøbet/ det hele kongerige

Svøbet er strikket i Arwetta classic 80% super merino uld, 20% nylon
50 gr.210 mtr.30 m.=10cm.
Opskriften har jeg fundet på internettet

Jeg har strikket det på p.4, svøbet vejer 296 gr.
før det blev vasket målte det 83 x 83 cm. efter vask målte det 105 x 105 cm. uden kraftig udspænding, havde kun nogle få nåle i hjørnerne




Den lille guldklump kom til verden i nat 0,10 ved kejsersnit, fik travlt med at få svøbet pakket inde, og ud og se vidunderet.



Blev endelig færdig med "prinsesvøbet" før barnebarnet kom.

Det første prinsesvøb strikkede jeg til mit oldebarn, sagde til mig selv det var et engangs strik.

Da yngste søn og svigerdatter proklamerede at de ventede barn, kunne jeg simpelthen ikke lade være at finde opskriften igen, håber de bliver glad for svøbet,og bruger det lige så meget som oldebarnet og mor har gjort det.

Ingen kommentarer: